Please upgrade your browser to make full use of twiends.   chrome   firefox   ie   safari  
Want a page like this?
Ust Azhar Idrus #UAI
islamspeaker 855,009 followers
Debaran dihati boleh kita redakan dengan beristighfar.
Kita ni baru nama tersenarai dalam BR1M tapi sibuk nak halang hukum Allah ni.
Hari Jumaat adalah penghulu segala hari. Sunat memperbanyakkan derma wang ringgit, bukan wang seringgit.
Tu bukan 'nelang' tapi 'dok rok chetong'.
Tak kira berapa banyak kita cuba balas jasa ibu kita tetap tak cukup sebab jasa ibu terhadap kita terlampau banyak.
Lelaki, jangan berlagak faham perasaan perempuan kalau perasaan mak sendiri pun tak terjaga.
Cara terbaik untuk berubah adalah dengan menjaga solat.
Hari ibu bukan untuk disambut. Hanya doa selepas sembahyang menjadi dorongan.
Nikah semakin mahal. Zina semakin murah.
Nabi ajar ibu dikenang setiap hari bukan setahun sekali.
Menjilat jari selepas makan itu sunnah Rasulullah SAW dan terdapat keberkatan padanya. Bukannya bermaksud pengotor atau kebulur.
Malam pertama di alam kubur tak seindah malam pertama di dunia.
Hok bowok Subaru pun mari kuliah. Kita hok bowok Kancil turbo pun sombong doh dok nok mari kuliah.
Orang kita lebih sibuk countdown Piala Dunia daripada countdown Bulan Puasa. Jahilnya kita kerana bola.
Walaupun bakal menantu banyak duit, tapi muka tak pernah nampak di surau masjid, belum tentu anak gadis kita bahagia dengan dia.
Allah suka pembuat dosa yang bertaubat bukan sebab dia buat dosa tapi sebab dia bertaubat.
Anak muda sekarang ramai yang tangisi cinta yang belum halal. Tangisan itu langsung tiada nilai di akhirat.
Jika kita dapat membezakan mana baik dan mana jahat, kita pasti dapat membezakan mana dosa dan mana pahala.
Laa haulawalaa quwwata illaa billah hil'aliyul'azim.
Orang yang memberi berbagai alasan untuk menolak hudud itu adalah golongan munafik.
Janganlah kamu bersedih dengan rupa parasmu, sesungguhnya Allah menilai amalanmu, bukan rupa parasmu.
Manusia, fitrahnya Allah ciptakan bersih.
Kenapa PAS Tak Laksana Hukum Hudud Di Kelantan? youtu.be/2ndoPsIR32I
Syurga dan neraka adalah destinasi terakhir bagi kita semua.
Haram mendoakan kesejahteraan orang kafir bila dia sudah mati. Perkataan RIP (aman) tak perlu ada. Cukuplah sekadar mengucapkan takziah.
Wajiblah isteri taat kepada suami lebih daripada ibubapanya kerana wanita wajib taat kepada orang yang tanggung dosanya.
Hidup kalau sekadar mahu penuhi nafsu, maka sia-sia.
Seorang yang bertudung tak semestinya baik tapi yang baik pastinya bertudung.
Kalau kita sayang dia, tapi kita belum mampu jaga dia, bangunlah di malam hari minta agar Allah jagakan dahulu dirinya untuk diri kita.
Ketika bohong jadi modal bicaramu, celakalah keuntunganmu.
Dari tanah kita datang, pada tanah kita akan pulang. Dari bersih kita datang, mengapa kekotoran kita bawa pulang?
Tutuplah telinga kamu jika kamu tidak mampu menutup mulut orang lain.
Janganlah pandang pada siapa yang bercakap tapi dengarkanlah apa yang dikatakannya.
Kita terlalu sibuk mengira dosa orang sehinggakan dosa sendiri tidak terkira.
Solat, satu kewajipan atau hanya perkara remeh? Diawalkan waktu atau ditangguhkan?
Kita sentiasa muda untuk melakukan dosa tetapi tidak pernah tua untuk bertaubat.
Kalau dah jodoh, tak contact pun tak risau, tak jumpa pun no problem. Jika kita yakin dengan ketentuanNya, semua takkan jadi masalah.
Rukuk dan sujud kita terlalu pendek kerana dunia sedang menunggu di luar.
Laungan azan tidak pernah terhenti diserata dunia sehinggalah berlakunya Hari Kiamat.
Orang yang kedekut, jauh dari syurga dan dekat dengan neraka.
Kenapa Allah masih hidupkan kita hari ini? Kerana dosa kita terlalu banyak dan Allah masih izinkan kita untuk bertaubat.
Hukum 'APRIL FOOL'..Hari Memperbodohkan Orang - U…: youtu.be/ImcVs1P4wco
Jika kamu memilih untuk berkawan dengan orang yang memilih paras rupa, harta, keturunan, pangkat, kamu tidak layak untuk dibuat kawan.
Lahir satu tarikh tidak dapat dipinta. Mati satu tarikh tidak dapat ditunda.
Kita tak wajib solat 5 waktu ...kalau kita kera, monyet, beruk atau yang seangkatan dengannya.
Haram sebarkan gambar yang tak tutup aurat, baik yang lelaki atau perempuan.
[ADMIN] Yang kat stadium tu jangan ralit sangat tengok bola, pergi solat dulu sebelum habis waktu. TERvsKEL
Agak-agak Syurga mana yang kita nak masuk kalau solat tak cukup 5 waktu, kuliah agama tidak diendah, Al-quran tidak dibaca.