Please upgrade your browser to make full use of twiends.   chrome   firefox   ie   safari  
محمد
Want to Grow Your
Social Media, Free?
Alhamdulillah.. Setelah dipujuk lebih dua jam, akhirnya abg ni menerima kereta tsebut.. Rezeki Allah..
Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad wa 'ala aali sayyidina Muhammad
Abang ni mmg terbaik.. Semoga dilindungi Allah dunia akhirat..
Untuk peringatan bersama di hari lebaran..
Selamat Hari Raya Eidul Fitri Maaf Zahir & Batin
Astaghfirullahal'azim, Astaghfirullahal'azim, Astaghfirullahal'azim, Astaghfirullahal'azim, Astaghfirullahal'azim, Astaghfirullahal'azim
Tarawih 10 terakhir Ramadhan di Masjid Hassan ll , Casablanca Morocco..
Akan tiba masanya Ramadhan datang tetapi kita sudah tidak ada untuk menyambutnya lagi..
Beruntunglah anda semua yg mmpunyai kereta. Semoga abg ni Dan anak2 selamat smpai ke kg halaman.
Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad wa 'ala aali sayyidina Muhammad
Allah beri Rezeki tidak sama kepada kita, Ada yg banyak ada yg sedikit, cepat Lambat.. Yg sama ialah kita wajib Bersyukur
Orang yang bahagia adalah orang yg suka lihat orang lain bahagia
Ramadhan tiba penuh berkat, Menggamit rindu sekian lama, Tingkatkan Amal buat Akhirat, Moga di Syurga kekal bersama.
Walau sesusah manapun hidup yg dilalui, biarlah teguh iman di hati..
Lebih baik kita menilai seribu kali diri kita sendiri, Sebelum kita menilai diri orang lain, walaupun sekali
Jangan jadikan Allah pilihan terakhir bila kita gembira, dan tiba-tiba jadi pilihan pertama bila kita sedih
Jika terdetik walau sedetik hatimu untuk berubah ke arah kebaikan, ianya adalah hidayah dari Allah
Mudahkan jalan org lain, Allah akan permudahkan jalan hidup kita
Allah mencintai orang yg membawa orang lain mencintaiNya
'Sabar'..Satu perkataan yg mudah disebut tp sukar dilakukan saat diri diuji
Di mαnα αdα usαhα, di situ αdα hαrαpαn. Di mαnα αdα doα, di situ terdαpαtnyα keberkαtαn. Di mαnα αdα sαbαr, di situlαh αdα kenikmαtαn
Apabila kamu merasa hilang sabar dengan seseorang, fikirkan bagaimana sabarNya Allah terhadap kamu dalam setiap masa
Jangan risaukan apa yang tidak kita miliki, tp risaulah saat hati tak bersungguh-sungguh mensyukuri setiap pemberian Nya.
Alangkah penyayangnya Allah, sudi menerima amal walaupun sedikit, rela mengampunkan dosa walaupun banyak..
Hati itu tempat tumbuhnya segala perasaan. Maka, jaga pintunya dari dimasuki rasa yang bukan-bukan
Ingati dan taati Allah ketika senang, rehat dan gembira, nescaya Allah pasti memudahkan kita sewaktu sukar, terdesak dan kecewa
Mengapa pelangi yang indah tak kekal lama? Kerana Allah mahu kita mengerti setiap yg cantik tak kan kekal selama-lamanya
Hidayah itu sangat mahal. Ianya milik Allah dan Allah hanya memberi kepada orang-orang yang dicintai-Nya sahaja
Walau seberat manapun ujian, yg kita cari dulu adalah Allah, yg lain kemudian
Musibah. Tak semua orang nak. Tapi ramai yang dapat. Ketenangan. Semua orang nak. Tapi, tak ramai yang dapat
Mukmin tu takkan pernah putus asa. Sebab walau sepuluh jalan tertutup, masih ada lagi jalan yang terbuka, iaitu jalan menuju redha Allah.
Allah akan hadiahkan orang yang cintakanNya kepada orang yang mencintaiNya
Ramai orang yg boleh beribadat, tetapi tak ramai yg boleh meninggalkan maksiat
Cinta Allah itu tapak segala Cinta yg lain. Apabila Cinta Allah goyah, Cinta yg lain akan rebah..
Benda paling bodoh aku buat.. Pertama Lupa pada Allah, sedangkan Dia ingat pada aku. Kedua Ingat pada manusia, sedangkan dia Lupa pada aku
Al-Quran Jgn kata baca, tengok pun dh dapat pahala, Aurat Jgn kata sentuh, tengok pun dh dapat dosa.
Kalau dah jodoh, terpisah beribu batu pun tak ke mana.. Tapi Kalau dah bukan jodoh, ke mana-mana bersama pun tak ke mana
Iman adalah kunci bagi kejayaan dunia akhirat.. Biar tidak berharta asalkan iman terjaga..
Penyeri muka yang paling berkuasa dan berkesan adalah wudhu', pahala dapat, muka pun berseri seri
Kalaulah Al Quran tu ada last seen macam whatsapp, agak2 dh brapa lama tak bukak
JANGAN kerana 'kepala berat' dengan masalah..... Kepala jua berat untuk sujud, tunduk mengalah
Selagi kita tidak diuji, Selagi itulah kita tidak tahu.. Kekuatan diri, keikhlasan hati dan keteguhan iman
Doa adalah bahasa rindu dan cinta yg paling cepat sampai ke hati tanpa perlu didengar atau dibaca..
Ramai yg membaiki diri agar dicintai manusia, Tp tak ramai yang membaiki diri agar dicintai Allah..
Biar beribu manusia membuat andaian, hanya Allah tahu kebenaran
Allah tahu apa yang kita tidak tahu, Allah lebih tahu apa yang kita perlu, Allah maha mengetahui segala sesuatu
Jodoh yang baik untuk yg baik, walaupun sama2 pernah jadi jahat
Pernah jadi jahat sebelum jadi baik, itu adalah lebih baik drpd pernah jadi baik kemudian jadi jahat
Biar ilmu secubit, asal adab sebukit. Jangan ilmu sebukit, tetapi adab secubit




Twitter Sign-in
We are going to send you to Twitter to authorize twiends.
Please note that we never tweet or follow people without your permission.
Continue