Please upgrade your browser to make full use of twiends.   chrome   firefox   ie   safari  
Ja
Want to Grow Your
Social Media, Free?
Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad wa 'ala aali sayyidina Muhammad
Allah beri Rezeki tidak sama kepada kita, Ada yg banyak ada yg sedikit, cepat Lambat.. Yg sama ialah kita wajib Bersyukur
Orang yang bahagia adalah orang yg suka lihat orang lain bahagia
Ramadhan tiba penuh berkat, Menggamit rindu sekian lama, Tingkatkan Amal buat Akhirat, Moga di Syurga kekal bersama.
Walau sesusah manapun hidup yg dilalui, biarlah teguh iman di hati..
Lebih baik kita menilai seribu kali diri kita sendiri, Sebelum kita menilai diri orang lain, walaupun sekali
Jangan jadikan Allah pilihan terakhir bila kita gembira, dan tiba-tiba jadi pilihan pertama bila kita sedih
Jika terdetik walau sedetik hatimu untuk berubah ke arah kebaikan, ianya adalah hidayah dari Allah
Mudahkan jalan org lain, Allah akan permudahkan jalan hidup kita
Allah mencintai orang yg membawa orang lain mencintaiNya
'Sabar'..Satu perkataan yg mudah disebut tp sukar dilakukan saat diri diuji
Di mαnα αdα usαhα, di situ αdα hαrαpαn. Di mαnα αdα doα, di situ terdαpαtnyα keberkαtαn. Di mαnα αdα sαbαr, di situlαh αdα kenikmαtαn
Apabila kamu merasa hilang sabar dengan seseorang, fikirkan bagaimana sabarNya Allah terhadap kamu dalam setiap masa
Jangan risaukan apa yang tidak kita miliki, tp risaulah saat hati tak bersungguh-sungguh mensyukuri setiap pemberian Nya.
Alangkah penyayangnya Allah, sudi menerima amal walaupun sedikit, rela mengampunkan dosa walaupun banyak..
Hati itu tempat tumbuhnya segala perasaan. Maka, jaga pintunya dari dimasuki rasa yang bukan-bukan
Ingati dan taati Allah ketika senang, rehat dan gembira, nescaya Allah pasti memudahkan kita sewaktu sukar, terdesak dan kecewa
Mengapa pelangi yang indah tak kekal lama? Kerana Allah mahu kita mengerti setiap yg cantik tak kan kekal selama-lamanya
Hidayah itu sangat mahal. Ianya milik Allah dan Allah hanya memberi kepada orang-orang yang dicintai-Nya sahaja
Walau seberat manapun ujian, yg kita cari dulu adalah Allah, yg lain kemudian
Musibah. Tak semua orang nak. Tapi ramai yang dapat. Ketenangan. Semua orang nak. Tapi, tak ramai yang dapat
Mukmin tu takkan pernah putus asa. Sebab walau sepuluh jalan tertutup, masih ada lagi jalan yang terbuka, iaitu jalan menuju redha Allah.
Allah akan hadiahkan orang yang cintakanNya kepada orang yang mencintaiNya
Ramai orang yg boleh beribadat, tetapi tak ramai yg boleh meninggalkan maksiat
Cinta Allah itu tapak segala Cinta yg lain. Apabila Cinta Allah goyah, Cinta yg lain akan rebah..
Benda paling bodoh aku buat.. Pertama Lupa pada Allah, sedangkan Dia ingat pada aku. Kedua Ingat pada manusia, sedangkan dia Lupa pada aku
Al-Quran Jgn kata baca, tengok pun dh dapat pahala, Aurat Jgn kata sentuh, tengok pun dh dapat dosa.
Kalau dah jodoh, terpisah beribu batu pun tak ke mana.. Tapi Kalau dah bukan jodoh, ke mana-mana bersama pun tak ke mana
Iman adalah kunci bagi kejayaan dunia akhirat.. Biar tidak berharta asalkan iman terjaga..
Penyeri muka yang paling berkuasa dan berkesan adalah wudhu', pahala dapat, muka pun berseri seri
Kalaulah Al Quran tu ada last seen macam whatsapp, agak2 dh brapa lama tak bukak
JANGAN kerana 'kepala berat' dengan masalah..... Kepala jua berat untuk sujud, tunduk mengalah
Selagi kita tidak diuji, Selagi itulah kita tidak tahu.. Kekuatan diri, keikhlasan hati dan keteguhan iman
Doa adalah bahasa rindu dan cinta yg paling cepat sampai ke hati tanpa perlu didengar atau dibaca..
Ramai yg membaiki diri agar dicintai manusia, Tp tak ramai yang membaiki diri agar dicintai Allah..
Biar beribu manusia membuat andaian, hanya Allah tahu kebenaran
Allah tahu apa yang kita tidak tahu, Allah lebih tahu apa yang kita perlu, Allah maha mengetahui segala sesuatu
Jodoh yang baik untuk yg baik, walaupun sama2 pernah jadi jahat
Pernah jadi jahat sebelum jadi baik, itu adalah lebih baik drpd pernah jadi baik kemudian jadi jahat
Biar ilmu secubit, asal adab sebukit. Jangan ilmu sebukit, tetapi adab secubit
Niat yg baik itu sebenarnya adalah anugerah dari Allah untuk hambaNYA. Maka setiap kali terlintas perkara yg baik di hati, maka bersyukurlah
Bila Allah tidak beri, bukan bermakna Allah benci. Tp mungkin ada sesuatu hal yg Allah mahu kita mengerti
Tidak semua yg kita rasa boleh ditulis, tapi semua yg kita tulis mesti dirasa
Ketenangan adalah satu Nikmat
Setiap manusia diuji dgn ujian yg berbeza, kerana apa? Kerana setiap manusia itu berbeza kekuatannya.
Masa ITU umpama air pasang surut, Tiada siapa yg dapat menahannya.
Perjalanan seribu batu bermula Dari satu langkah.
Musibah yg Mengingatkan lebih baik dari Nikmat yg melalaikan
Jika kita tidak syukur dengan yg sedikit, pasti kita kufur dengan yg banyak




Twitter Sign-in
We are going to send you to Twitter to authorize twiends.
Please note that we never tweet or follow people without your permission.
Continue