Please upgrade your browser to make full use of twiends.   chrome   firefox   ie   safari  
Create your own wall, sign in free!
محمد
4,503 followers
Want to Grow Your Twitter Following, Free?
Kemuliaan seseorang adalah agamanya, harga dirinya (kehormatannya) adalah akalnya, sedangkan ketinggian kedudukannya adalah akhlaknya
Hidup itu satu PERJUANGAN Ujian itu pula satu PENGORBANAN
'Ukhwah itu bukan pada indahnya pertemuan.. Tapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya.. Di dalam Doanya..'
''Tidak akan masuk Syurga orang yang didalam hatinya ada seberat biji sawi rasa Sombong.''
M'ingati TEMAN tnda PERSAHABATAN, M'ingati MATI sumber keteguhan IMAN, M'ingati AKHIRAT SEMULIA-MULIA ingatn, M'ingati ALLAH nadi KETENANGAN
Janganlah Malu Untuk Bertaubat Kerana Terlalu Banyak Bebuat Dosa. Tetapi Malulah Untuk Buat Dosa Kerana banyak kali Sudah Bertaubat
"Bila Allah sayangkan seseorang, Allah akan datangkan rasa bersalah dalam hatinya terhadap dosanya." [Habib Ali Zainal Abidin Al-Hamid]
Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad wa 'ala aali sayyidina Muhammad
Terima dulu hakikat kita patut diuji, barulah berusaha untuk mengatasi ujian itu
Allah sentiasa setia mmberi sinar mentari untuk kita,mengapa kita tega utk melupakanNya? Kita hnya ingat nikmat tetapi lupa Pemberi nikmat
Jadilah seperti Saidina Umar. Dalam ketegasannya, ada kelembutannya. Dalam garangnya, masih mampu mendengar teguran daripada orang lain.
'Janganlah kamu sakiti sesiapa pun sekiranya kamu tidak mahu disakiti oleh orang lain'
Orang yang sabar itu, tenang hatinya. Orang yang redha itu, bahagia jiwanya.
"Alone?" Taklah. Malaikat kiri kanan ada. "Single?" Tak jugak. Allah sentiasa ada.
Apabila berdosa, hati rasa bersalah?? Syukurlah itu hakikatnya Satu Hidayah, Dan itu juga adalah 'Jemputan' ALLAH untuk segera Bertaubat.
Cinta Allah tak pernah mengecewakan. Cinta-Nya sentiasa membawa kebahagiaan kepada hati, perasaan dan kehidupan.
Dosa tu off-tune. takde bunyi. tapi, dosa tu ade vibration. bila kita buat dosa, kite sendiri rasa getaran tu. getaran jiwa. takutkan Allah.
Mengapa kamu suka mengingatkan orang lain ? "kerana itu caranya aku mengingatkan diriku sendiri"
Bila gembira: ALHAMDULILLAH Bila terlupa: ASTAGHFIRULLAH Bila terkejut: MASYA ALLAH Bila berjanji: INSHA ALLAH Bila marah: LA ILAHA ILLALLAH
Biarlah orang nak kutuk, cerita atau mengata belakang pasal diri kita. Mungkin kisah hidup kita lebih menarik berbanding kisah hidup dia
Bukan Allah tak tahu remuknya hati, bukan Allah tak tahu pedihnya diuji. tapi Allah tahu yang kita mampu hadapi.
Janganlah kamu menangis jika putus hubungan. Tetapi ucaplah Alhamdulillah sbb dijauhkan orang yg tidak reti MENGHARGAI -Ustaz Kazim Elias
Jika hari ini anak anak nampak agama itu kecil .Maka ibubapa yang harus buat mereka nampak agama itu besar -Ustaz Don
Pujuklah diri kamu apabila kamu menghadapi musibah dengan mengatakan, "ada hikmah disebalik apa yang berlaku"
Kejahilan itu adalah sejenis penyakit dan penawarnya adalah kemahuan untuk bertanya dan mencari ilmu.
Segala bermula dengan niat, kalau kita ada niat yg baik dari awal, InsyaAllah segalanya pasti akan dipermudahkan dari awal sampai penghujung
Bintik hitam di muka lebih baik daripada bintik hitam di hati. Kerana Allah tidak memandang rupa kita tetapi Allah memandang hati kita.
Makbul tak makbul doa kita adalah rahsia Allah. Jangan pernah jemu berdoa, sebab Allah tak pernah jemu mendengar suara kita ketika berdoa.
Newspapers tell you what happened yesterday. While Al-Quran tells you what will happens soon. Power of Quran.
Sekelip mata Allah boleh bagi hidayah dekat seseorang dan sekelip mata juga Allah boleh tarik hidayah seseorang. Allah itu Maha Besar.
Jangan benci seseorang hanya kerana satu kesalahan, dan jangan menghukum seseorang dari luaran. Kita semua tak sempurna melainkan Allah.
Tahukah anda dosa mengumpat tidak dapat dihapuskan dengan solat, puasa dan sebagainya kecuali dengan memohon maaf kepada orang yang diumpat.
Apabila ibu menghembuskan nafas terakhir maka hilanglah salah satu keberkatan dari Allah terhadap kita iaitu doa dari ibu terhadap anaknya.
Ada dua jalan. Jalan ke Syurga dan Jalan ke Neraka. Tepuk dada tanya iman. Bukan tanya selera yang memang suka kepada nafsu.
Banyak meminta maaf bukan bererti banyak kesalahan tapi kerana ingin mengurangkan beban apabila pergi menghadapi ilahi di suatu masa nanti.
Abaikanlah apa manusia nak cakap, mereka cuma pandai menilai dan mengata, tapi tak pernah faham apa yang kita rasa. Allah kan ada.
Memilihlah dalam bersahabat. Kerana sahabat akan membentuk persekitaran hidup kita. Persekitaran hidup pula berperanan membentuk diri kita.
''Kenapa ada perpisahan?" Sebab ada pertemuan.. "Kenapa bertemu?" Sebab Allah takdirkan.. "Kenapa berpisah?" Sebab Allah tentukan
Pada saat orang membencimu tanpa alasan yang jelas... Ingat lah.... Allah SWT Menyayangimu Tanpa Syarat..
B i a r . p u t u s . c i n t a . d e n g a n . m a n u s i a . j a n g a n . p u t u s . c i n t a . d e n g a n . A L L A H
2 perkara yg kita harus selalu ingat... DOSA dan MATI, 2 perkara yg kita jgn selalu ingat.. jgn sesekali ungkit.. IHSAN dan AMAL BAIK kita.
Cantik handsome, Allah kasi. Hodoh cacat, Allah uji. Kaya miskin, Allah test. Family kawan, Allah pinjamkan. Jodoh maut, Allah tentukan.
Berkenalanlah dengan Allah pada waktu senang, nescaya Allah akan kenal kepada engkau pada waktu susah.
Kita baru je buat satu kesalahan. Tapi manusia pandang kita macam kita tiada buat satu kebaikan. Itulah manusia. Suka menghukum.
Jika kita mudahkan urusan orang, Allah akan mudahkan urusan kita juga
Bila lupakan Allah, automatic hidup kita gelap dan tidak tentu arah. Bak kata orang 'tiada life lah'
Ujian ini ada dua iaitu susah dan senang. Jangan kita fikir susah sahaja ujian. Senang pun dikira ujian juga
Jangan terlampau menjaga hati orang lain. Kelak hati sendiri yang disakiti. Jika mereka hanya membuatkan kita sakit, lepaskan saja.